Известие

Collapse
No announcement yet.

Инсталиране на Blue&Me към Connect Nav Plus

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инсталиране на Blue&Me към Connect Nav Plus

    Здравейте
    От известно време чета за поставянето на Blue&ME в моята АР159. Но стигнах до снимков матирал само за нормалното радио а аз сън с Connect Nav Plus.
    Въпросът ми е знае ли някои къде е монтиран модула на Blue&Me при Connect Nav Plus???
    Смятам ,че ще може да се монтира с малко играчка и използването на сегашния микрофон.

  • #2
    Може ли да дадеш линк за монторането на нормално радио?
    Благодаря предварително

    Comment


    • #3
      http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ml?language=en

      Това е линкът който ме зариби и сега се чудя дали ще стане

      Comment


      • #4
        Според 2-рия пост само трябва да избереш номера на елемент който е за твойто радио. Понеже неговата не е с навигация е избрал 50505921 BLU & ME а за с навигация - 50511183 BLU & ME NAV.

        Не ман лично ми се вижда прекалено много разглобяване и галимация за еднин блутут.

        Comment


        • #5
          Хм..интересно. Аз съм с оригинално Blue&Me и се чудих дали ще стане ако си намеря навигация, че изглежда по-добре. Явно да.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от GAlt Покажи съобщение
            Хм..интересно. Аз съм с оригинално Blue&Me и се чудих дали ще стане ако си намеря навигация, че изглежда по-добре. Явно да.
            Както пише по-горе модулите са различни за обикновенно стерео и навигация

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от GAlt Покажи съобщение
              Хм..интересно. Аз съм с оригинално Blue&Me и се чудих дали ще стане ако си намеря навигация, че изглежда по-добре. Явно да.
              За навигация трябва да смениш целия панел на таблото - дупката е по голяма.
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Comment


              • #8
                Интересното е ,че когато си с радиото модула седи под него а при навигацията го няма това място. Четох някъде че имало място долу до тунела над скоростите но не знам дали седи там и ако намеря всичко къде да го монтирам.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от AvaddonBG Покажи съобщение
                  Интересното е ,че когато си с радиото модула седи под него а при навигацията го няма това място. Четох някъде че имало място долу до тунела над скоростите но не знам дали седи там и ако намеря всичко къде да го монтирам.
                  Да. Мисля, че разликата е единствено това, че модула стои отдолу, но..някъде бях чел, сега не мога да го намеря, алфа оставят достатъчно дълга инсталация и се мести в тунела, никакъв проблем. Това го гледах някъде в англия, само че слагаха китайска навигация и извеждаха нейното си usb. Сега при мен чуденката е дали оригиналната ще работи с моето Blue&Me, разбира се след като му се каже чрез multiecuscan-a че вече сме с навигация?

                  Comment


                  • #10
                    USB пинове

                    Колеги, ако някой вече го е правил това, нека да каже това на картинката ли е правилното обoзначение на пиновете за USB на M162 модула? По-конкретно, на Data - и Data+, (на +5V и масата са ясни), дали са така, както са обозначени, или са обратно?
                    Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 22:09.
                    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                    Alfa Romeo 156, 2.0TS

                    Comment


                    • #11
                      Малко да посъживя темата. Най-накрая, миналата седмица намерих време да си добавя B&M модула (заедно със съпътстващите микрофон и USB порт). Всичко по монтажа стана без някакви особени проблеми, даже не се наложи да свалям изобщо маската на централната конзола. Проблем обаче възникна при proxy alignment процедурата. Не иска да завърши успешно и това е. Изкарва ми две съобщения за проблем. Първо, че не може да записва в бодито и след това и в B&M модула (Info-Telematic/Convergence Node (NIT/NCV)) и в крайна сметка процедурата по разпознаването се проваля и километража продължава да си мига. Иначе го засича модула по CAN шината и го изписва (Mareli, бла,бла, бла). Най-странното обаче е, че гласовите команди работят, мултимедия плейъра също, но логично информация на дисплея на бодито не се изписва (за плейъра само на дисплея на радиото).
                      И за сега съм го докарал до тук. Ще видя в чуждите форуми, някаква идея, как да се оправя, че тук (у нас), изглежда не сме никак много хората с добавяне на тази екстра.

                      EDIT: Работата се изясни след основна ревизия - B&M модулът, който съм взел, не е правилният. Просто не съм догледал и съм разменил местата на две цифри, като съм преписвал кодовете на съвместимите блокове. Сега ще дебна да се появи правилният модул в ибей, а дотогава ще си слушам само USB плейъра.
                      Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 13:39.
                      Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                      Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                      Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                      Alfa Romeo 156, 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Да вдигна малко темата, че има вече развитие - тоест да се похваля, че имам напълно функциониращ B&M. Купих модула, който обаче го уцелих на добра цена (трябва да проверя, но мисля към 50 паунда беше), защото в момента няма много предлагане и общо взето само поляци продават в ebay и търсят някакви баснословни цени, които се доближават до цената на нов (мъм 400 евро, ако се не лъжа). Микрофон купих пак от ebay от Fiat 500. Излезе ми солен - 27 паунда - , но нямах избор, защото просто нямаше никакво предлагане. Микрофона с платката го извадих и директно го монтирах в плафона, но насочен надолу към купето. От магазина на Конрад купих няколко метра коаксиален кабел (микрофонен). Blue&Me модула, обаче беше без мъжката букса - продавача каза, че я няма. Наложи се да пригодя нещо. Пиновете са 32 (два реда x16) и растерът им е като на компютърен IDE конектор. Използвах подобна букса, но отзад с крачета за запояване (имам две-три снимки и като ми остане време тези дни, ще ги кача). За да не прецаквам оригиналните кабели от AVITEL взех този преходник, който обаче трябва да се пренареди като пинове (има два кръстосано свързани кабела и липсват CAN A, CAN B пиновете), да се отреже излишната част - да стане мъжки-женски преход. След което към съответните кабели (GND, +12V, ANT +12, CAN A, CAN B) да се запоят кореспондиращите кабели от буксата на Blue&ME модула. Важно е да се пуснат дебели байпас кабели на +12V и GND, защото тези на преходника са много хилави и ако усилите музиката ще има изненади. За USB порт (от bravo 2 мисля беше) ми се видя безумно да дам 10-15 паунда (тези хора са изтрещели тотално) и използвах такава компютърна - от задна разширителна USB планка на дънна платка. Използвал съм обикновени 3,5мм мъжки и женски стерео жакове за връзката между аудио изхода на BM модула и AUX-а на радиото. За AUX-a на радиото използвах този преходник, като извадих пиновете и ги поставих на оригиналната жълта букса, която се включва в радиото (защото липсваха). Може да се използва подобна синя букса и да се извади от нея AUX изход (тя е за CD чейнджъра) и да се постави до USB буксата за връзка да речем с iPhone, но изисква високо ниво на сигнала (мисля 1V - може и да бъркам в точните стойности, че по спомен го карам) и доста потребители се оплакват, че звука е слаб. Не съм го пробвал, защото не ми трябва, но ако го правите и нямате CD чейнджър (колата ви излиза от завода без такъв), ще трябва с MES в секцията Proxy aligment, да активирате опцията AUX.
                        След като всичко се опроводи, трябва да се пусне процедурата по разпознаване на устройствата закачени на CAN шината от бодито (proxy alignment). Ако всичко е наред с опроводяването, даже и преди да се стартира тази процедура трябва да заработи (гласовите команди, плейъра и bluetoth-a), само че няма да имате индикация на дисплея на бодито и трябва да разчитате само на гласови команди. Когато влезете с МЕС (multiecuscan) в proxy alignment, преди да я пуснете цялостно процедурата, трябва да активирате контрола на бутоните на волана - избирате опция D/159. Четете отдясно в полето срещу всяка опция - много подробно е обяснено за какво служи. След това трябва да се активира дисплея на бодито - задава се визуализация в четири реда. Всичко това са блокировки, които ако не се вдигнат, няма да може да мине proxy aligment за B&M - ще ви изкара грешка. След като се активират тези неща, пускате процедурата и би трябвало след нея да имате вече пълнофункционален B&M. Препоръчва се след това да се изключи минуса на акумулатора за десетина минути, за да се ресетира всичко, за да няма някакви проблеми. Ами това е цялата работа.
                        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 09:11.
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                          Да вдигна малко темата, че има вече развитие - тоест да се похваля, че имам напълно функциониращ B&M. Купих модула, който обаче го уцелих на добра цена (трябва да проверя, но мисля към 50 паунда беше), защото в момента няма много предлагане и общо взето само поляци продават в ebay и търсят някакви баснословни цени, които се доближават до цената на нов (мъм 400 евро, ако се не лъжа). Микрофон купих пак от ebay от Fiat 500. Излезе ми солен - 27 паунда - , но нямах избор, защото просто нямаше никакво предлагане. Микрофона с платката го извадих и директно го монтирах в плафона, но насочен надолу към купето. От магазина на Конрад купих няколко метра коаксиален кабел (микрофонен). Blue&Me модула, обаче беше без мъжката букса - продавача каза, че я няма. Наложи се да пригодя нещо. Пиновете са 32 (два реда x16) и растерът им е като на компютърен IDE конектор. Използвах подобна букса, но отзад с крачета за запояване (имам две-три снимки и като ми остане време тези дни, ще ги кача). За да не прецаквам оригиналните кабели от AVITEL взех този преходник, който обаче трябва да се пренареди като пинове (има два кръстосано свързани кабела и липсват CAN A, CAN B пиновете), да се отреже излишната част - да стане мъжки-женски преход. След което към съответните кабели (GND, +12V, ANT +12, CAN A, CAN B) да се запоят кореспондиращите кабели от буксата на Blue&ME модула. Важно е да се пуснат дебели байпас кабели на +12V и GND, защото тези на преходника са много хилави и ако усилите музиката ще има изненади. За USB порт (от bravo 2 мисля беше) ми се видя безумно да дам 10-15 паунда (тези хора са изтрещели тотално) и използвах такава компютърна - от задна разширителна USB планка на дънна платка. Използвал съм обикновени 3,5мм мъжки и женски стерео жакове за връзката между аудио изхода на BM модула и AUX-а на радиото. За AUX-a на радиото използвах този преходник, като извадих пиновете и ги поставих на оригиналната жълта букса, която се включва в радиото (защото липсваха). Може да се използва подобна синя букса и да се извади от нея AUX изход (тя е за CD чейнджъра) и да се постави до USB буксата за връзка да речем с iPhone, но изисква високо ниво на сигнала (мисля 1V - може и да бъркам в точните стойности, че по спомен го карам) и доста потребители се оплакват, че звука е слаб. Не съм го пробвал, защото не ми трябва, но ако го правите и нямате CD чейнджър (колата ви излиза от завода без такъв), ще трябва с MES в секцията Proxy aligment, да активирате опцията AUX.
                          След като всичко се опроводи, трябва да се пусне процедурата по разпознаване на устройствата закачени на CAN шината от бодито (proxy alignment). Ако всичко е наред с опроводяването, даже и преди да се стартира тази процедура трябва да заработи (гласовите команди, плейъра и bluetoth-a), само че няма да имате индикация на дисплея на бодито и трябва да разчитате само на гласови команди. Когато влезете с МЕС (multiecuscan) в proxy alignment, преди да я пуснете цялостно процедурата, трябва да активирате контрола на бутоните на волана - избирате опция D/159. Четете отдясно в полето срещу всяка опция - много подробно е обяснено за какво служи. След това трябва да се активира дисплея на бодито - задава се визуализация в четири реда. Всичко това са блокировки, които ако не се вдигнат, няма да може да мине proxy aligment за B&M - ще ви изкара грешка. След като се активират тези неща, пускате процедурата и би трябвало след нея да имате вече пълнофункционален B&M. Препоръчва се след това да се изключи минуса на акумулатора за десетина минути, за да се ресетира всичко, за да няма някакви проблеми. Ами това е цялата работа.
                          Колко ще ми струва процедурата ако Ви я дам да ми я направите (ако ви се занимава естествено) ?
                          Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

                          Comment


                          • #14
                            Човек, аз не съм професионалист и съм си го направил за мен - не мога да се наема (да нося отговорност) за друг автомобил. Ако решеш да слагаш, мога да ти помогна със съвети и напътствия.
                            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                            Alfa Romeo 156, 2.0TS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                              Човек, аз не съм професионалист и съм си го направил за мен - не мога да се наема (да нося отговорност) за друг автомобил. Ако решеш да слагаш, мога да ти помогна със съвети и напътствия.
                              Поне кажи колко ти стъпиха материалите ,за да си направя сметка дали да се заемам сега или в близко време.
                              Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

                              Comment

                              Working...
                              X